Om 07:30 uur start ik samen met Ronald op het KCC. Rond deze tijd ben ik vooral bezig met het aanmaken van meldingen en het doorzetten van meldingen uit de monitoring/stand-by naar de klantteams op de servicedesk. Er staan elke ochtend flink wat mails van onze relaties in de mailbox. Van deze mails maak ik meldingen aan of ik stuur deze door naar de persoon waaraan de mail gericht is. Ondertussen komen ook de eerste telefoongesprekken binnen.
Rond 08:45 uur zijn alle collega’s aanwezig. Na een bakkie koffie is het tijd om samen met de engineers van het klantteam de dag te starten. Tijdens deze dagstart bespreken we de werkstroom van het klantteam en de engineers. Daarna gaat iedereen verder met zijn eigen werkzaamheden. Tussen het aannemen van de telefoon en het aanmaken van meldingen door, help ik een gebruiker bij een relatie, die wat problemen had met het inloggen. Inmiddels ben ik ook gestart met het controleren van de back-ups. Van verschillende relaties moeten de back-ups door het KCC gecheckt worden. In het geval dat een back-up niet goed gaat maak ik een melding aan voor de collega’s bij de servicedesk. Zij zullen verder onderzoeken waarom deze niet goed gelopen heeft.
Om 13:00 uur is het tijd voor pauze. Na het wegwerken van de bammetjes is er vaak nog even tijd om een potje te tafeltennissen. Altijd fijn om na een ochtend werken even lekker te bewegen! Bij mooi weer ga ik graag naar buiten om een stuk te wandelen door het nabijgelegen park. Na de pauze weer snel aan de slag. Tussen de werkzaamheden door heb ik van een relatie het verzoek gekregen om een aantal gebruikers te voorzien van Office licenties. Deze licenties bestel ik, daarna koppel ik ze aan de desbetreffende accounts. Als het verzoek is uitgevoerd en de licenties actief zijn, informeer ik de relatie. Halverwege de middag heb ik met met mijn collega Gerwin afgesproken om de gerealiseerde meldingen van een van onze relaties te controleren. Wij kijken samen naar de contracten en naar de categorieën, die gekozen zijn bij het aanmaken en sluiten van de meldingen. Nadat wij deze beoordeeld hebben, zal een derde collega de meldingen nog een keer controleren voordat ze verder worden verwerkt.
Gedurende de dag houd ik de werkstroom van het klantteam op de servicedesk regelmatig in de gaten. Voor de meeste meldingen kan ik de plandatum meteen naar de volgende dag aanpassen, maar een aantal moet dezelfde dag nog behandeld en/of nagebeld worden. Dit gebeurt in overleg met de collega’s op de servicedesk. Het laatste uur van de werkdag komt sneller dan gedacht. Vanaf dat moment begin ik met het nabellen van de relaties die een melding hebben gedaan, maar waar wij helaas vandaag niet aan toe zijn gekomen. Vaak krijg ik op dat moment nog wat extra informatie over de melding van de relatie. In dat geval noteer ik deze in de eerder aangemaakte melding.
Mijn werkdag eindigt om 16:30 uur. Soms wat later. Nadat het laatste telefoongesprek is afgerond en de notitie is geschreven, is het tijd om de laptop af te sluiten en mijn spullen in te pakken. Soms nog even een potje tafeltennis of poolen en dan naar huis.