Ontdek, leer en innoveer

De werkdag van een Business Software Consultant

Business Software Consultant Aspect ICT

 

In deze blog geeft Peter Vleugel een kijkje in zijn werkdag als Business Software Consultant bij Aspect ICT. Als consultant houdt Peter zich bezig met het helpen van bedrijven om hun processen beter en efficiënter te laten verlopen met de middelen die zij tot hun beschikking hebben. Indien nodig worden er ook middelen toegevoegd om deze processen beter te laten verlopen. Peter vertelt: 

8.00 uur

Vandaag vertrek ik om 8 uur vanuit huis nadat ik een lekker bakkie op heb. Om half 9 heb ik een afspraak staan bij een relatie van ons, Van Vulpen. Deze afspraak staat in het teken van het aansturen van de ontwikkelaars op locatie. Ik ben vooral sturend bezig tijdens zo’n afspraak. Ik begeleid het overleg tussen onze ontwikkelaars en Van Vulpen. De uitgevoerde actiepunten worden besproken, bekeken en nieuwe actiepunten worden opgesteld. Zelf werken wij hiervoor met Jira, een tool die ons helpt met het plannen van sprints. Momenteel ben ik aan het testen of deze tool ook werkt voor relaties van ons, zoals bijvoorbeeld van Vulpen. 

12.30 uur

Na de lunch heb ik een overleg bij Jifeline. Hier ben ik bezig met een project voor Exact. Momenteel gebruiken zij de software van Exact voor de boekhouding maar zij willen de software breder gaan inzetten. Productieactiviteiten bijhouden en factureren vanuit Exact was de wens die zij hadden. Dit project moet op 1 juli afgerond zijn dus ik ben hier vandaag om de aankomende actiepunten te bespreken en een testfase in te plannen. Hiervoor werken wij met actielijsten in Microsoft Teams zodat alle partijen toegang hebben tot deze lijst en deze kunnen updaten. 

15:30 uur

Na dit overleg stap ik in de auto om naar kantoor te rijden. Tijdens deze rit bel ik met mijn betrokken collega’s om elkaar zo op de hoogte te houden van de status van projecten. Over het algemeen werken wij met meerdere collega’s aan dit soort projecten en aangezien wij veel buiten zijn is het makkelijker om elkaar telefonisch bij te praten. Zo voorkom ik ook dat ik Francis wéér eens iets moet toelichten wat hij niet snapt ;). 

16:00 uur

Om 4 uur kom ik aan op kantoor om nog even anderhalf uur supportwerkzaamheden uit te voeren. Dit zijn zowel vragen uit de mail als tickets uit Exact Synergy (ons ticketsysteem). Deze punten los ik het liefst meteen op maar soms is een probleem wat complexer. Dan werk ik de actiepunten uit en licht de betrokken collega’s hierover in. 

Voor ik het weet is het alweer half 6 en zit de werkdag erop. De variatie op zo’n dag vind ik het leukste van mijn werk en dit zorgt er ook voor dat geen werkdag hetzelfde is. Ik stap in de auto richting huis want vanavond moet ik weer op het voetbalveld staan. Morgen weer een dag!