Als Medior ICT Support Engineer houd je je bezig met de complexere incidenten, wijzigingen en beheervraagstukken voor onze relaties en werk je nauw samen met de andere collega's in je team. Je ondersteunt collega's van de 1e lijn of neemt meldingen van hen over wanneer escalatie nodig is. Daarbij zoek je altijd naar structurele oplossingen voor terugkerende problemen. Voor je eigen vraagstukken kun je terecht bij een Senior ICT Support Engineer. Zo leren we continu van en mét elkaar.
In deze blog neem ik je mee in een typische dag van een Medior ICT Support Engineer op onze Skilled Servicedesk.
De dag begint meestal met het doornemen van de openstaande tickets in ons ticketmanagementsysteem. Welke meldingen zijn nieuw? Welke vragen of problemen hebben de hoogste urgentie? Samen met mijn klantteam bespreek ik de planning en worden de diverse taken verdeeld.
Omdat je bij Aspect ICT voor verschillende relaties werkt, is het werk erg gevarieerd in type en complexiteit. Je eigen kennisniveau bepaalt wat je wel en niet kunt oppakken. Je kunt je snel ontwikkelen, omdat we veel aan kennisdeling doen. Wij werken dan ook niet met een strikt gescheiden 1e, 2e en 3e-lijnsstructuur, maar in multidisciplinaire teams zodat de kennisoverdracht onderling maximaal kan plaatsvinden.
Na het teamoverleg begin ik met het afhandelen van de eerste meldingen. Dit vraagt om up-to-date technische kennis en een klantvriendelijke aanpak. Ik help gebruikers telefonisch, via e-mail of soms op locatie.
Je werkt aan uiteenlopende vraagstukken zoals het optimaliseren van prestaties en stabiliteit binnen Azure Virtual Desktop of het uitfaseren van verouderde Exchange servers. Je bouwt ook mee aan nieuwe oplossingen; een nieuwe app registratie in Entra ID voor een leverancier die met Microsoft Graph aan de slag wil, SSO-koppelingen voor nieuwe apps, het uitrollen van nieuwe software op werkplekken of het configureren van een Microsoft Copilot agent voor een specifiek doel.
Daarnaast ben je betrokken bij het remote uitvoeren van beheer- en onderhoudswerkzaamheden, zoals het controleren en patchen van firewalls, het reviewen van MS Entra ID configuraties (bijvoorbeeld Conditional Access), het bijwerken van een Azure Virtual Desktop golden image of het beoordelen en verbeteren van de Microsoft Security Score. Wanneer we een nieuwe relatie onboarden, ben jij betrokken bij de overdracht vanuit het projectteam en ben je scherp op eventuele restpuntjes.
Aan het einde van de dag sluit ik de tickets af die ik heb opgelost en documenteer ik de stappen die ik heb genomen. Zo blijft alles goed inzichtelijk voor mijn collega’s en kunnen zij ook snel schakelen wanneer dat nodig is. Morgen staat er een kort bezoek bij een relatie op de planning, dus dan is het extra fijn als zij precies weten wat er is gebeurd.
Qua kennisdeling is er altijd ruimte om ervaringen uit te wisselen met collega’s en samen te werken aan het verbeteren van de supportprocessen. Ook blijf je jezelf ontwikkelen door trainingen en het bijhouden van de laatste ontwikkelingen in de IT-wereld.
Bij Aspect ICT werk je in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Je krijgt de kans om je technische skills continu te verbeteren en te werken met diverse relaties en technologieën. Het team is informeel, professioneel en staat altijd klaar om elkaar te helpen.
Ben jij een echte aanpakker met een passie voor ICT en wil je mensen graag verder helpen? Dan is de rol van ICT Support Engineer bij Aspect ICT perfect voor jou. Bekijk snel onze vacature en wie weet werk jij binnenkort bij ons aan de beste support voor onze relaties!