Als IT-/Servicemanager ben jij de schakel tussen Aspect ICT en de relatie. Je zorgt ervoor dat IT-diensten soepel verlopen en dat de dienstverlening aansluit bij de wensen en behoeften van de relatie. Maar hoe ziet zo’n werkdag eruit? In deze blog neem ik je mee in een typische dag van een IT-/Servicemanager bij Aspect ICT.
De dag begint vaak met een overzicht van de lopende IT-diensten en projecten. Welke Service Levels worden behaald? Zijn er incidenten die extra aandacht vragen? Tijdens het teamoverleg bespreek je de status van de dienstverlening en stem je af met collega's en relaties over de planning en prioriteiten.
Ook bereid je gesprekken voor met stakeholders om de verwachtingen en doelstellingen helder te krijgen. Als IT-/Servicemanager ben je namelijk niet alleen bezig met het oplossen van problemen, maar vooral met het voorkomen ervan door de juiste processen in te richten.
In de middag staat er een afspraak gepland bij een van onze relaties. Ik heb rapportages opgesteld waarvan ik de uitkomsten wil bespreken en presenteren. We lopen de Service Levels door, bespreken de trends in incidenten en doorlooptijden en bekijken de status van lopende projecten en de impact van recente changes. Waar relevant neem ik ook security- en patchrapportages mee en bespreken we licentie- en kostenoptimalisaties.
Tijdens deze gesprekken neem ik de relatie ook mee in nieuwe ontwikkelingen en leg ik uit wat deze voor hen kunnen betekenen. Het is belangrijk om mee te denken in mogelijkheden en kansen, zodat we samen tot de beste oplossingen komen. Daarnaast heb ik ook de mogelijkheid om mee te denken in nieuwe ontwikkelingen binnen het team en werk ik aan concrete taken om onze eigen processen binnen IT-/Servicemanagement te optimaliseren. Zo blijven we als team continu verbeteren, implementeren we waar nodig nieuwe tools en volgen we trainingen om onze kennis en vaardigheden te vergroten. Doordat je in deze rol met relaties meedenkt creëer je ook je eigen werk. Het valt je op waar een relatie tegen aanloopt en biedt aan om hen daarbij te helpen. Op deze manier ontstaan er vaak weer nieuwe kansen.
Bij Aspect ICT is er veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Je kunt ideeën aandragen en bent betrokken bij strategische keuzes op het gebied van IT-dienstverlening. Je krijgt de kans om processen te verbeteren en impact te maken binnen diverse organisaties.
Heb jij een passie voor IT-/Servicemanagement en wil jij het verschil maken? Bekijk dan onze vacature en ontdek hoe jij bij Aspect ICT kunt bijdragen aan de beste IT-dienstverlening!